Enne kasutatud sõiduki ostu võiks tähelepanu pöörata:

 

Kere

Korrosioon

Korrodeerunud keredetailid on halva seisukorra märk. Tähtsamad vaadeldavad kohad on ukseläved, põhi, põiki- ja pikipoolkarbid, poritiiva alumised osad.

Korrosioonikaitse

Kaitsekiht peab olema terve, ilma mullide ja eralduvate kihtidega, mille all võib olla rooste. Värske kaitsekate on kahtlane, see võib varjata roostet

Avarii teinud auto

Värske värvikiht suhteliselt uuel autol tähendab enamasti seda, et auto turvasüsteeme on järgi proovitud ka praktikas. Seda tunnistavad ebaühtlased pilud kerepaneelide vahel, halvasti sulguvad uksed ja pakiruumiluuk.

Auto läbisõit

Suurt läbisõitu näitavad sile rool, kulunud pedaalide kummid, läbivajunud istmed ja näiteks vahetatud mootor. Odomeetri järgi ostavad autot ainult väga naiivsed inimesed.

Küttesüsteem

Kontrollida, et küttesüsteem poleks umbes ja salong ikka soojaks läheks. Suvel pole sellest suurt lugu, aga talvel paneb ikka kiruma küll.

Lisaseadmed

Sellised vidinad nagu valuveljed, katuseluuk, hea helisüsteem, mis vägagi meeldivad noortele vihastele meestele tõstavad auto hinda märgatavalt. Lisaseade nagu haakekonks, näitab seda, et autot on rohkem koormatud.

 

Mootori ja jõuülekande kontrollimine

Mootori ülevaatus

Parim variant oleks, kui mootor oleks kenasti puhas ja kuiv. Natuke viletsam oleks see, kui mootor on mõnest kohast (nt. õlivalamisava ümbrus) kergelt niiske ja tolmune. Tilkuva mootoriga autot ei soovita küll kellegile.

Kompressioon

Mida kõrgem ja ühtlasem on surve silindrites, seda parem on mootori olukord. Rõhu erinevus ei tohiks olla üle 1kg/cm2. Bensiinimootorites peaks surveaste olema üle 10 ja diiselmootori silindris üle 18kg/cm2.

Kulumine

Kõik mis liigub, see kulub ja kui õlimõõtevardalt leiad metallikübemeid, siis tea, et see näitab laagriliudade ja väntvõlli kulumist. Kui õlivalamisaugust tuleb mootori töötamisel suitsu, siis tähendab see vähemalt kolvirõngaste vahetust. Igasugused kloppimised tähendavad aga enamasti tõsisemaid rikkeid. Tark oleks vaadata ega kloppimise varjamiseks ei kasutataks suurema viskoossusega õli ja kas õli hulgas ei ole jahutusvedelikku (õli on sel juhul hallikas).

Jahutussüsteem

Loomulikult tuleb vaadata, et ei oleks leket. Mõistlik oleks uurida, et jahutusvedelikust ei tõuseks mulle - juhul kui tõuseb tähendab see plokikaanetihendi vahetust. Jahutusvedeliku hulgas ei tohi olla õli ega roostet.

Summuti

Kui tühikäigul sulgeda väljundtoru, siis lekke puudumisel mootor seiskub.

Sidur

Pedaali vabakäik peab olema 2 - 3 cm (automaatreguleeringul vähem). Siduri libisemist kontrollida nii, et sõita esimese käiguga ja vajutada pidurit. Kui auto seiskub, on kõik OK.

Poolteljed

Nendel võib olla väike lõtk. Lõtku kontrollida rattaid edasi-tagasi pöörates.

 

Käiguosa kontrollimine kohapeal

Vedrustus

Rehvide ebaühtlane kulumine näitab vedrustuse rikutud geomeetriat. See tähendab lihtsalt seda, et auto on kõveraks sõidetud. Heal juhul saab seda viga parandada, halvemal mitte.

Amortisaatorid

Amortisaatorid ei tohi olla õlised. Järsult poritiivale vajutades ei tohi kere teha üle kahe võnke.

Roolimehhanism

Rooliratta vabakäik ei tohi otsesõiduasendis ratastega ületada käelabapaksust. Kui rool väriseb sõidu ajal, võib siin mitu põhjust olla. Näiteks tasakaalustamata rehvid.

 

Proovisõit

Külma mootori proovimine ja käivitamine kohapeal

Jahtunud mootor peab käivituma häireteta ja töötama tõrgeteta. Kui töösoe mootor suurendab halvasti pöördeid ja kui töös on nn. tühjad kohad, on viga enamasti karburaatoris või süütesüsteemis.

Õlikulu

Kui gaasi järsul vähendamisel tuleb summutist suitsu (sinist), näitab see, et õli satub põlemiskambri kulunud klapisääretihendite või kolvirõngaste kaudu. Alaline sinine suits õlivalamisavast näitab jällegi kolvirõngaste kulumist.

Käigukast

Kui gaasi järsul vähendamisel on kuulda (halvemal juhul tunda) ulguvat häält, on hammasrattad kulunud. Ragin käiguvahetusel näitab, et sünkronisaatorid on oma aja ära elanud.